
Червено и черно – “Зад канала”
Близо 200 години ни делят от издаването на „Червено и черно“ – роман
на Стендал, изпреварил своето време. На сцената на Малък градски театър „Зад канала“ се репетира адаптацията на Юрий Дачев Близо 2…
Близо 200 години ни делят от издаването на „Червено и черно“ – роман
на Стендал, изпреварил своето време. На сцената на Малък градски театър „Зад канала“ се репетира адаптацията на Юрий Дачев Близо 2…
„Старецът и морето“ е най-величественият разговор на Човека с Бога пред лицето на Нищото. И когато този разговор свърши с двусмисления израз „И какво те победи? Нищо.“
Представлението е „черна комедия“, която разплита сложен любовен четириъгълник между две приятелски семейства. Една невинна шега ще въвлече героите във вихъра на неконтролируем сюжет, който ги пренася от тиха вечер у дома до сюрреалистична и опасна ситуация.
Драматичният сюжет е пресъздаден от хореографията на международно признатия артист Лео Муич, който в първата си среща с балета на Софийската опера прави нова редакция на творбата, специално за националлната трупа.
Премиерата е планирана за началото на следващия театрален сезон и ще се състои в края на месец септември тази година.
Спектаклите преминаха с възхитителен успех. Публиката бе вдъхновена и възторжена и с нетърпение очаква следващото гостуване на Софийската опера.
Хенрик Ибсен създава пиесата си „Куклен дом“ през 1879 г. в Рим и Амалфи. Премиерата е през декември 1879 г. в Кралския театър в Копенхаген. Впоследствие пиесата често се поставя като „Нора“ – по името на главната героиня.
Двама души чакат до едно дърво. Чакат някой си Годо. Говорят си. Идват още двама, говорят и те, после си отиват. Продължава очакването на Годо. Но кой е Годо? Така ли се нарича? Ще дойде ли? И има ли го изобщо?
В пиесата „Мизантроп” става дума за взаимоотношения и ситуации, в които всички сме попадали и сме претърпявали поражения. В нея се изобличават с толкова блясък и страст себелюбието, ласкателството и двуличието
Започнаха репетициите на най-новото заглавие в репертоара на Сатиричен театър “Алеко Константинов” – съвременната испанска пиеса “Светици и перверзници”!
Един от най-успешните и провокативни творчески тандеми –
режисьорката Веселка Кунчева и сценографа Мариета Голомехова – се е заел
със страхотната задача отново да извика на живот Рицаря на печалния образ.
Близо 200 години ни делят от издаването на „Червено и черно“ – роман
на Стендал, изпреварил своето време. На сцената на Малък градски театър „Зад канала“ се репетира адаптацията на Юрий Дачев Близо 2…
„Старецът и морето“ е най-величественият разговор на Човека с Бога пред лицето на Нищото. И когато този разговор свърши с двусмисления израз „И какво те победи? Нищо.“
Започнаха репетициите на 360 – тото заглавие в репертоара на Сатиричния
театър. Амбициозният проект е по сценичната адаптация от Лий Хол
Представлението е „черна комедия“, която разплита сложен любовен четириъгълник между две приятелски семейства. Една невинна шега ще въвлече героите във вихъра на неконтролируем сюжет, който ги пренася от тиха вечер у дома до сюрреалистична и опасна ситуация.
Една изключителна ситуация в един обикновен ден. И тогава идва ред на едно от най-великите качества на човека. Възможността да се надсмее над себе си дори тогава, когато говорим за неща, кодирани в същността му, като егоизма.
„Постоянната съпруга“ е блестящ пример за пикантна комедия на интригата, в чийто център е неминуемият любовен триъгълник. Действието се развива стремително, изпълнено с неочаквани ходове и още по-изненадващи обрати
Талантливо пресъздаденото лично страдание предизвиква съпреживяване по теми, от които съвременното изкуство рядко се интересува.
Носителят на европейската театрална награда „Премио“ за 2017 г., световноизвестният словенски режисьор Йерней Лоренци, поставя на сцената на Народния театър „Иван Вазов“ авторския си спектакъл „Орфей“.
Комедията „Арсеник и стари дантели” ни среща с известния театрален критик и страстен противник на брака – Мортимър Брустър. Той не може да устои на чара на красивата Илейн, както и на досадата да я изпраща всяка вечер и й предлага брак.
Знаковата пиеса на Лилиан Хелман ни въвлича в едно „хищно време“ и в едно семейство, втурнало се едновременно с неподозирана алчност, но и с предприемачески дух към просперитет, печалба и нови житейски хоризонти.
Най-новото заглавие в афиша на Сатиричния театър е “Станете, за да легна аз!”. Спектакълът се играе на камерна сцена. В постановката са ангажирани едни от най-младите артисти на трупата.
Превод – Михаела Кацарова /
Постановка и музикална картина – Николай Ламбрев – Михайловски /
Сценография – Чайка Петрушева /
Мултимедия – Слави Георгиев /
С участието на – Маргарита Хлебарова /
Какво се случва, когато три жени малко „по принуда“ тръгват на двудневен поход в планината? Естествено си споделят, но не всичко, после без видима причина се карат и логично се сдобряват
“Помощ, имам две деца!” е история за всеки, който е, ще бъде, имал е или има баща. Истерично смешна и сърдечна среща с един мъж, който остава вкъщи с двете си малки деца
Всичко в тази смешно-драматична история започва с появата на един скитащ балон, откъснал се от фронтовете на Втората световна война, който изневиделица се появава над Аврамови махали.
Нарекли сме градчето, в което разполагаме действието, „Балкан Карашък“. Заселили сме го с четири общности – българска, арменска, еврейска и турска
Шестима безнадеждно болни от туберкулоза мъже са настанени в планински санаториум в края на Втората световна война.
Трябва не само да „преведем“ филмовата специфика на сценичен език, а главно да пренесем посланията на автора до съвременния зрител.
„КАФЕ С ПРЕТЕНЦИЯ” се играе на сцена МИРАКЪЛ в теаъра на Българската армия
А ако от чутото ви залива вълната на съмнението, значи сте жена. И в двата случая сте в капана.