спектакли / премиери / профили на актьори / онлайн билети за театър

МИЗАНТРОП – Театър Българска Армия

Мизантроп
В пиесата „Мизантроп” става дума за взаимоотношения и ситуации, в които всички сме попадали и сме претърпявали поражения. В нея се изобличават с толкова блясък и страст себелюбието, ласкателството и двуличието

Автор: Жан-Батист Молиер
Сценична адаптация и постановка: Красимир Спасов
Сценография: Красимир Вълканов
Костюми: Мария Диманова
Музика: Сашо Младенов
Помощник-режисьор: Елена Илиева
Участват: Георги Кадурин, Владимир Матеев, Васил Дуев-Тайг, Стефка Янорова, Гергана Данданова, Луизабел Николова, Милен Миланов, Стойко Пеев, Калин Иванов

“Мизантроп” е една от най-известните и най-често поставяни комедии на големия френски комедиограф Жан-Батист Молиер. Пиесата е представена за първи път на 4 юни 1666 г. на сцената на Пале Роял в Париж. Главната роля изпълнява самият Молиер. Трупата изиграва 34 последователни представления, а до края на царуването на Людовик ХІV пиесата е поставена 199 пъти. Този факт нагледно показва, че още при появата си мрачният Мизантроп на Молиер е докоснал важни проблеми на времето, човека и морала.

В пиесата „Мизантроп” става дума за взаимоотношения и ситуации, в които всички сме попадали и сме претърпявали поражения. В нея се изобличават с толкова блясък и страст себелюбието, ласкателството и двуличието, че през годините тя получава изключителен отзвук и слава, а днес звучи по-актуално от всякога.

В сценичния вариант на “Мизантроп” ще проследим седем дни от живота на младия Алцест с изместаване на времето. Вече сме в 1833 година, в епохата на романтизма. Викор Юго гръмогласно, в типичния си стил, е обявил това в специален манифест, а любимецът на Франция и най-даровит поет Алфред дьо Мюсе, едно красиво момче, което ще напише емблематичната за романтическата епоха пиеса “С любовта шега не бива”. На обществената сцена се появяват нови герои, които Жорж Санд ще нарече “лошите деца на века”. Млади, гневни, отричащи тотално обществените порядки и нрави на едно общество управлявано от геронтологична каста, която проследява и поразява всяка проява на свободомислие и плурализъм. Единственото спасение и утеха е любовта, която им донася повече страдания и мъка, отколкото взаимност и щастие. Алцест е един от тях: гневен, отричащ, влюбен и страдащ.
Красимир Спасов

Свързани публикации
Артисти
Новини